≡ Menu

Världens största modehus för män

Intresset för herrmode har ökat med åren tack vare trendsättare som David Beckham, livsstilsmagasin som Café och tillgängligheten i och med Internet. Men vilka är egentligen de mest kända och största märkena vad det gäller herrmode?

Världens sju största modehus för herrmode

  1. Calvin Klein är en odiskutabel etta. Märket har tack vare en genomgående gedigen kvalitet och spektakulära reklamkampanjer (som Fredrik Ljungbergs insats för några år sedan) vuxit till att bli det allra största modehuset för män. CK:s resa till toppen började med företagets numera legendariska reklamfilmer med ”Marky Mark Wahlberg” under 90-talet. Sedan dess har ”tvättbrädan” blivit mer eller mindre att betrakta som herrmodets viktigaste accessoar…
  2. Ralph Lauren ligger dock inte långt efter. Märket har positionerat sig som lyxmärket nummer ett inom herrmode. Tidlöst, snyggt och dyrt är parollen.
  3. Italienska Gucci är ett annat lyxmärke som vinner på att lyckas vara tidlös men ändå trendig. Guccis ”Genius jeans” är för övrigt enligt Guiness ”världens dyraste jeans.”
  4. Diesel har tack vare snygga kläder och en mördande effektiv reklam inriktad mot unga män slagit sig in på listan. Diesel är mest känt för sina snygga och stilbildande jeans.
  5. Hugo Boss är en klassiker som hela tiden lyckas förnya sig själv. Modehuset har vunnit mycket på att aldrig stå still på ett och samma ställe och man utvecklar hela tiden produkter inom olika segment. Och man gör det bra.
  6. Armani är förstås en annan italienare som måste få plats på en sådan här lista över världens kändaste herrmode. Det känns som att statusmärket Armani alltid funnits, men faktum är att märket grundas först 1975 av Girorgio Armani i Milano.
  7. NIKE verkar ha tappat lite status de senaste åren, men man får inte glömma bort att NIKE är en gigant bland de breda lagren. Loggan hör till en av världens absolut mest kända och detta modehus har den kanske starkaste positionen bland märken hos den aktiva delen av den manliga befolkningen.

Comments on this entry are closed.